Anglický deník

Sobota 25. 5.
Německo, Lucembursko, Belgie, Francie

Zdárně jsme dorazili na místo našeho prvního noclehu - Dunkirk. 18-19 Anglie 0118-19 Anglie 02

Máme lehké zpoždění, ale cesta probíhala hladce a počasí bylo příjemné. Asi nejkrásnější úsek cesty byla jízda kolem vinic u řeky Rýn, potom jsme v Lucembursku doplnili zásoby.

Překeme všem hezkou neděli!
Vaši JOODL

Anglický deník - druhý den, neděle 26. 5.

Ráno bylo ve znamení rychlého odjezdu z hotelu a lehkého napětí, jestli včas projdeme oběma pasovými kontrolami a stihneme náš trajekt. Nakonec nás (63 lidí) odbavili rychle a bez průtahů a všechno jsme krásně stihli!

Počasí nám přálo natolik, že jsme mohli krásně vidět bílé útesy doverské. Vylodění pak už bylo hladké a momentálně míříme na západ směr hrabství Devon a do našeho dnešního cíle - Ilfracombe. Cestou jsme viděli slavný Stonehenge!

Naše průvodkyně Lada nám průběžně vypráví o historii, přírodě a zvycích míst, která projíždíme. I když je zataženo, počasí je vlídné (neprší a nefouká). Od našeho cíle jsme teď už vzdálení jen asi 90km, už se těšíme, až dorazíme!
18-19 Anglie 0318-19 Anglie 0418-19 Anglie 0518-19 Anglie 0618-19 Anglie 07
Srdečně zdravíme už téměř z Devonu,
JOODL

Anglický deník - den třetí, pondělí 27.5.

První den školy, procházka městečkem Ilfracombe, Tunnel beaches

Angličané mají úplně jiné požadavky na počasí. Když v Anglii poprchává, ale nefouká vítr, Angličan řekne, že je je velice pěkně. Když neprší a je zataženo, řekne Angličan, že je krásně a když neprší a dokonce svítí sluníčko, tak je pro Angličana fantastické počasí.  Dnes tedy bylo podle anglických měřítek fantasticky. Dopoledne jsme strávili ve škole (místní jazyková škola Country Cousins - na fotografii , červený domek) a děti poznaly své učitele. V půl druhé jsme se přesunuli do centra městečka Ilfracombe, přímo na promenády u moře a děti ve skupinkách poznávaly terén pomocí plnění úkolů bojovky. Když jsme se všichni znovu sešli a dali si zmrzlinu, vyrazili jsme na prohlídku pláží používaných už v době viktoriánské - Tunnel beaches. Jak název napovídá, přístup k plážím je tunelem a pak se před námi rozprostřela pláž s cestičkami a schůdkami.

18-19 Anglie 0818-19 Anglie 0918-19 Anglie 1018-19 Anglie 1118-19 Anglie 12

Večer ještě zbyla chvilka na rychlou procházku městem. Potom už byl čas rozloučit se a autobus nás rozvezl do rodin na večeři.

Srdečně zdravíme!

JOODL

Anglický deník - den čtvrtý, úterý 28.5.

Lynmouth and Lynton

Dnes dopoledne jsme my učitelé byli pozváni na hospitaci do jedné z hodin výuky (probíhaly konverzační aktivity a výuka místních reálií a devonských zvyků nebo prezentace na téma zvířata či procvičování pomocí písniček a říkanek). Hned po obědě jsme vyrazili na tůru.

Les Bonnicott Wood je v severní části Národního parku Exmoor, přímo u pobřeží v severním Devonu. Tímto lesem, podél řeky Lyn a přes kopečky do vesnic Lynmouth and Lynton vedla naše tůra. Jako kdyby se tady zastavil čas - příboj, řev racků, vůně soli ve vzduchu a malá čajovna.

18-19 Anglie 1318-19 Anglie 1418-19 Anglie 1518-19 Anglie 1618-19 Anglie 1718-19 Anglie 18Lanovkou zubačkou z roku 1888 (nejstrmější na světě, na vodní pohon) jsme se přesunuli z přístavu Lynmouth do vesnice Lynton.

Pak už šup zpátky lesní pěšinou podél kamenných zídek k autobusu a hurá domů.

Brzy na shledanou, JOODL

Anglický deník - den pátý, středa 29.5.

Clovelly

Konečně jsme zažili pravé anglické počasí, dnes celý den vytrvale mrholilo.
18-19 Anglie 1918-19 Anglie 2018-19 Anglie 2118-19 Anglie 2218-19 Anglie 23
Hned po dopolední výuce jsme vyjeli směr jihozápad do původní rybářské vesničky Clovelly. Snad je na fotografiích alespoň trochu zachycena podmanivá atmosféra místa!

Zítra nás čeká přejezd do Londýna a dvoudenní pobyt v hlavním městě.

Na shledanou, JOODL

Anglický deník - den šestý, čtvrtek 30.5.

Přesun do Londýna z Ilfracombe

Náš poslední den školy - děti dostaly diplomy a rozloučily se s učiteli. Pak už byl čas přesunout se autobusem do Londýna.  Cesta trvala pět hodin, zhruba v sedm večer jsme dorazili do jižního Londýna k našim novým rodinám.

18-19 Anglie 2418-19 Anglie 25Jsme zvědaví, jak zvládneme zítřek ve víru velkoměsta a ve filmových studiích!

Srdečně zdravíme,  JOODL

Anglický deník - den sedmý - pátek 31.5.

Londýn - Greenwich, Tower, Harry Potter studios, St.Pauls Cathedral, Covent Garden, Trafalgar Square, Oxford street

V nadpisu jsem vyčíslila, co jsme dnes v Londýně viděli, ale měla bych to ještě trochu upřesnit: první část výletu jsme strávili pohromadě a v druhé části jsme se rozdělili.

Z krásného Greenwichského parku jsme si užili pohled na Londýn a potom jsme se lodí dopravili k Tower of London.

Přešli jsme Tower Bridge a na druhé straně řeky jsme si prohlédli malebný přístav Katherine’s Docks. Potom se naše výprava rozdělila na větší část dětí, které odjely do HP studií. Druhá - malá, ale dynamická skupinka dala přednost pobytu v Londýně.
18-19 Anglie 2618-19 Anglie 2718-19 Anglie 2818-19 Anglie 2918-19 Anglie 3018-19 Anglie 31
Zatímco si tedy některé děti užívali světa Harryho Pottera, procházely všechny ateliéry a vzpomínaly na jednotlivé scény z HP filmů (na jedné z fotografií je například vidět pavouk ze Zapovězeného lesa), pár z nás prošlo Londýn od Tate Modern přes Millenium Bridge, St. Paul’s, Fleet Street, Strand (s čajovým obchodem Twinings), Templářský kostel, Trafalgar Square s kostelem St. Martin, pak trh Covent Garden a Oxford Street.

Autobusem double-deckerem jsme se dopravili na nádraží Victoria a pak už vlakem k našemu dočasnému domovu.

Na shromaždišti jsme se setkali s naším autobusem a výpravou a rozešli jsme se do rodin.

Brzy na shledanou, JOODL

Anglický deník - den osmý - sobota 1.6.

Londýn

Náš poslední den v Anglii začal prohlídkou Houses of Parliament. S průvodci jsme prošli nejen parlament, ale i nejslavnější momenty britské historie.

Pak jsme viděli ulici Whitehall a Downing street č. 10, kde bydlí premiérka. Přes palác Horse Guards jsme prošli k parku sv. Jakuba a dohlédli až na Buckingham Palace, sídlo královny.

Potom nás čekalo vystát frontu na London Eye, zážitek vyhlídky na Londýn z takové výšky byl opravdu krásný.
Naše poslední útočiště byl trh Covent Garden, kde jsme doplnili zásoby jídla na noc a vypravili jsme se k metru na Waterloo.

Přepravit se metrem do stanice North Greenwich v počtu 65 lidí byl skutečně silný a adrenalinový zážitek.
Teď už sedíme v autobuse, hladce jsme projeli tunelem (tedy ve vlaku) a už svištíme noční Francií.
18-19 Anglie 3218-19 Anglie 3318-19 Anglie 3418-19 Anglie 3518-19 Anglie 36
Předpokládáme příjezd zítra brzy odpoledne, ale bude to záležet na dopravní situaci, napíšeme sms,