Co se vám vybaví, když se řekne dějepis? Data, nuda, jména, hodně informací, suchá fakta… Může být výuka historie zábava?
Ve třídách 4. C a 5. C jsme se rozhodli, že se na výuku dějin podíváme jinak a vytvoříme historická dioramata. Naši žáci se rozdělili do skupinek a vylosovali si témata s historickými událostmi a osobnostmi, se kterými se v rámci výuky vlastivědy setkávají na 1. stupni. Měli týden na to, aby se domluvili, jak své téma pojmou, sehnali si potřebný materiál a naladili se na páteční den. V pátek 26. dubna jsme se ráno sešli ve třídě, naplánovali si, jak bude projektový den probíhat, a pak se už děti pustily do práce. Děti pracovaly s velkým zájmem a chutí a pod rukama jim vznikala zajímavá díla. Po dvou hodinách práce už měli dioramata hotová. Před nimi byl další úkol - vytvořit prezentace a plakát o jejich díle. Žáci pracovali na školních iPadech v Google účtech. Poslední hodinu pak jednotlivé skupiny prezentovaly svoji práci spolužákům. Z hotových dioramat jsme vytvořili na školní chodbě výstavu, která hned zaujala spolužáky z dalších tříd.
Napsala Martina Beitlová